Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Stavebnica slávneho trojplošného stíhacieho lietadla FOKKER DR.I z prvej svetovej vojny v ikonickej červenej farbe. Model je vybavený otočnou vrtuľou a dvoma synchronizovanými guľometmi Spandau MG 08 umiestnenými pred pilotom. Balenie obsahuje figúrku legendárneho nemeckého leteckého esa Manfreda von Richthofena, známeho ako Červený barón, ktorého je možné usadiť do kokpitu, figúrku psa Moritza a kocku s popisom.
» Zvieratko: 1 ks
» Počet figúrok: 1 ks
» Verzia (séria): 12/2024
» Mierka: 1:32
» Rozmery po zostavení: 22,5 × 18 × 9 cm
» Počet kociek: 221 ks
» Rozmer krabice (balenie): 27 × 19,5 × 6 cm
» Hmotnosť balenia: 310 g
» Odporúčaný vek: 9+
» Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
» Kolekcia: Great War
» Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
» Materiál: Plast
Prvé sériové stroje Fokker Dr.I dorazili na front 11. októbra 1917 a už nasledujúci deň bolo prvé lietadlo pripravené na štart. Hoci sa Fokker Dr.I stal ikonou prvej svetovej vojny, mal množstvo technických nedostatkov. Jeho trojplošníková konštrukcia umožňovala výnimočné manévrovanie, no rýchlosť a strmhlavý let boli slabšie.
Rotačný motor umožnil pilotom doslova „točiť sa na pätníku“, no lietadlá trpeli zlyhaniami kvôli zlému rozloženiu zaťaženia a problémom s poťahom krídel. Nedostatok ricínového oleja počas vojny viedol k používaniu náhradného maziva, ktoré často spôsobovalo poruchy motorov.
Svoju legendárnu povesť získal stroj vďaka Manfredovi von Richthofenovi, ktorý dosiahol 80 zostrelov, kým ho osudná guľka austrálskej pechoty zasiahla počas riskantného letu. Jeho červený stroj nebol natretý na jeho želanie, ale priamo vo výrobe.
Po príchode modernejších lietadiel boli Dr.I postupne vyradené a využívané ako cvičné stroje. Celkovo vzniklo 320 kusov.
» Rozmery: rozpätie 7,19 m, dĺžka 5,77 m, výška 2,95 m
» Hmotnosť: prázdna 406 kg, vzletová 586 kg (motor 156 kg)
» Pohonná jednotka: 9-valcový rotačný motor Oberursel UR.II, objem 15,07 l, výkon 110 k
» Maximálna rýchlosť: 185 km/h
» Pádová rýchlosť: 72 km/h
» Dolet: 300 km
» Maximálna letová hladina: 6 100 m
» Stúpavosť: 5,7 m/s
» Hlavná zbraň: 2× synchronizovaný guľomet Spandau MG 08/15 kalibru 7,92 mm (celkom 1 000 nábojov)
» Rýchlosť streľby: až 450 rán/min.
» Dostrel: 1 200 m
Manfred von Richthofen pre propagandistické noviny Vossische Zeitung marec 1918:
Narodil som sa pre lietanie, ale moja cesta do kokpitu nebola priama. Rešpektujúc rodinnú tradíciu som vstúpil do kavalérie. Už v prvých týždňoch vojny sa ukázalo, aké je jazdectvo v modernej vojne neúčinné, a náš pluk bol rozpustený. Bol som preradený do skladu. No áno, pár týždňov som síce dozeral na zásoby syra a vajec, ale nebolo to pre mňa. Napokon v roku 1915 bolo mojej žiadosti o vstup do Luftstreikräfte vyhovené. Zvyšok už asi poznáte..."