COBI Stavebnica HC WW2 Yakovlev Yak-3 (COBI-5862) | Muničák
COBI Stavebnica HC WW2 Yakovlev Yak-3 (COBI-5862)

COBI Stavebnica HC WW2 Yakovlev Yak-3 (COBI-5862)

Kód tovaru: 262398,33 20.80 €
COBI
Cena platí výhradne pri nákupe v eshope Muničák.sk a môže sa odlišovať od cien v kamenných predajniach.
TABUĽKA DOSTUPNOSTI
Eshop Bratislava VIVO Bratislava NIVY Košice AUPARK
vypredané ikonka vypredané ikonka skladom malé množstvo ikonka vypredané ikonka
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
skladom SKLADOM skladom malé množstvo SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO NA OBJEDNÁVKU NA OBJEDNÁVKU nie je skladom VYPREDANÉ

Stavebnica ruského stíhacieho lietadla JAK-3 v kamufláži sovietskeho letectva. Zostavený model má otočnú vrtuľu a odnímateľné podvozkové nohy. Modely v mierke 1:48 prinášajú mnoho radosti a viac miesta na poličke. Vhodné pre začínajúcich staviteľov.

Počet figúrok: 0 ks
Počet kociek: 140 ks
Mierka: 1:48
Rozmery po zostavení: 20 x 18,5 x 9,5 cm
Hmotnosť balenia: 200 g
Rozmer krabice (balenie): 27,5 x 18 x 6 cm
Odporúčaný vek: 6+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Ano
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Kolekcia: World War II

Zaujímavosti:
» Zakladateľ konštrukčnej kancelárie Alexander Jakovlev podnikol pred druhou svetovou vojnou mnoho ciest do Anglicka, Talianska a Nemecka, aby získal informácie a poznatky potrebné na konštrukciu a vývoj moderných vysokovýkonných lietadiel. 
» Jak-3 vznikol v roku 1942 postupným vylepšovaním predchodcu Jak-1. Stroj bol odľahčený, vybavený novým, výkonnejším motorom Klimov a bola prepracovaná aerodynamika draku.
» Výsledkom bolo ľahké a obratné stíhacie lietadlo, ktoré bolo pre nemecké stroje nepríjemným protivníkom. Prvý let sa uskutočnil 28. februára 1944.
» Letové skúšky potvrdili vynikajúce vlastnosti lietadla. Jak-3 bol jedným z najmenších a najľahších stíhacích lietadiel druhej svetovej vojny. 
» Ani Jak-3 však nebol bez chýb. Krátka konštrukcia trupu spôsobovala pri nízkych rýchlostiach pozdĺžnu nestabilitu, ktorú bolo možné zvládnuť presnou pilotážou. Oveľa horšie boli závady spôsobené javom nazývaným "ruský šlendrián". Mnohé z vyrobených kusov mali poťahy z preglejky pripevnené tak zle, že sa pri vyťahovaní lietadla zo stúpania oddelili, ale len vtedy, ak sa pilotovi tento manéver podaril, pretože pneumatický systém ovládania riadiacich plôch trpel častými poruchami. Napriek všetkým týmto nedostatkom bol Jak-3 jedným z najlepších lietadiel vyrábaných v ZSSR. Lietadlo bolo obľúbené u pilotov aj pozemného personálu.
» Nemecká Luftwaffe mala na Jak-3 úplne iný názor. Vo vzdušnom súboji 17. júla 1944 došlo k súboju medzi 24 nemeckými lietadlami a 18 lietadlami Jak-3. Výsledkom bolo 15 zostrelených nemeckých lietadiel so stratou 1 Jaku.
» V reakcii na zdrvujúcu nemeckú porážku Luftwaffe vydala sériu nariadení, ktoré napríklad zakazovali vzdušné súboje so strojmi Jakovlev vo výškach menších ako 5 000 metrov.
» V rôznych verziách bolo v továrňach 292 a 31 vyrobených 4 848 kusov.

Technické parametre originálu
Rozmery:
rozpätie 9,2 m, dĺžka 8,5 m, výška 2,42 m
Hmotnosť prázdneho lietadla: 2 123 kg
Vzletová hmotnosť: 2 692 kg
Pohonná jednotka: dvanásťvalec Klimov VK-105PF-2 s výkonom 948 kW
Maximálna rýchlosť: 649 km/h
Maximálna letová hladina: 10 800 m
Rýchlosť stúpania: 19 m/s
Dolet: 648 km
Výzbroj: 1x 20 mm kanón ŠVAK + 2x 12,7 mm guľomet UBS

Využívame cookies na vylepšenie Vášho zážitku z nakupovania v Muničáku. Vďaka nim budete mať tú najlepšiu skúsenosť. Súhlasíte s ich používaním?